پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3455
-
الف
+

تجلیل از 4 پیشکسوت هنر در خانه سینما

مراسم نکوداشت‌های 4 پیشکسوت دربیست و یکمین جشن سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت سینماگران پیشکسوت سینمای ایران شامل بیژن محتشم، اکبر زنجانپور، حسن زاهدی و سیروس الوند شامگاه سه‌شنبه۲۹ مردادماه همزمان با شام عید غدیر، در سالن ایوان شمس و با حضور سینماگران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما گفت: امروز فرصتی شد تا صدای آسمانی استاد شجریان را گوش دادم و بعد از آن آواز غریب پسربچه‌ای به نام پارسا را در برنامه «عصر جدید» شنیدم که شنیدن آن برای ما و وابستگی ما به این موسیقی‌ها، عجیب بود.

وی بیان کرد: عرصه فرهنگ عرصه بهم پیوستگی، دوست داشتن و احترام‌ها است، اگر کسی به غیر از این د رسینما وارد شده باشد، موفق نخواهد شد. اگر امشب از بیژن محتشم، حسن زاهدی، سیروس الوند و اکبر زنجانپور بگوییم باز هم کم است.

شاهسواری افزود: آنچه به ما فرصت می‌دهد در این شرایط سخت باز هم در سینما کار کنیم، تنها این است که در این عرصه پیوسته همه در کنار هم قرار دارند و افق سینمای ایران با همه بخش‌های آن گسترده است و اگر در این عرصه صبوری نکنیم در غیر این صورت افق سینمای ایران دردناک می‌شود.

وی تأکید کرد: متاسفانه فاصله دارا و ندار در سینمای ایران بسیار وسیع شده و من نمی‌خواهم وارد مسائل اقتصادی شوم اما اگر متوجه همه کسانی که برای سینمای ایران تلاش کرده‌اند نباشیم برکت از سفره ما می‌رود.

در ادامه این مراسم فیلمی کوتاه از مصاحبه با اکبر زنجانپور پخش شد و در ادامه برای برگزاری نکوداشت اکبر زنجانپور، فاطمه معتمدآریا، امین تارخ، علی دهکردی به نمایندگی از سوی انجمن بازیگران  روی صحنه آمدند.

زنجانپور در ادامه روی صحنه آمد و گفت: امشب شبه خستگی در کردن است. ۵۳ سال است که کار می‌کنم و از باورم به کارم کم نشده است. بلکه صیقل داده شد. خوشحالم این تشویق از طرف همکارانم، خانه سینما انجام شد هنرمندان بسیار تنها هستم و تنهایی به هنرمند اعتبار می‌دهد و من خودم یکی از همین تنهاهای دنیا هستم.

در ادامه فیلم مصاحبه‌ای با بیژن محتشم طراح گریم پخش شد، برای مراسم نکوداشت این هنرمند، عبداله اسکندری، محمد متوسلانی، سیروس ابراهیم زاده و مهری شیرازی روی صحنه آمدند.

نکوداشت حسن زاهدی بخش بعدی این مراسم بود. در این بخش جهانگیر میرشکاری، علیرضا زرین‌دست و همایون اسعدیان رو صحنه آمدند.

در ادامه مراسم و برای نکوداشت سیروس الوند،  مسعود کیمیایی، هوشنگ گلمکانی، فرشته طائرپور، فریدون جیرانی، محسن امیریوسفی روی صحنه آمدند.

کیمیایی در این بخش در اظهارنظری کوتاه گفت: از من خواستند امشب جایزه سیروس الوند را بدهم و من از آن استقبال کردم.

سیروس الوند گفت: در زندگی من ۴ شب بسیار مهم است، شب اول تولد خودم است. شب دوم شبی است که با عشق همیشه زندگی‌ام ناهید عباسی ازدواج کردم. شب سوم شبی بود که جایزه کارگردانی را کنار کیمیایی و مهرجویی جایزه گرفتم، جشنواره‌ای که دبیر آن سیدمرتضی آوینی بود. شب چهارم قطعا امشب است. کسانی که الان روی صحنه هستند از سر من زیاد هستند و هر کدام در سینما بسیار تاثیر گذار هستند. مسعود کیمیایی شاگرد پدرم بود و در دبیرستان پدرم درس می‌خواند. کیمیایی برادر من است و در سالن سینما شاگردش بودم.

کامران ملکی در پایان این مراسم گفت: دکتر حاتمی رییس دانشگاه فرهنگ و هنر اعلام کرده است که ۴ کلاس این دانشگاه به نام ۴ هنرمند امشب نامگذاری می‌شود.

س ح / س م

نظر شما
ارسال نظر